Hol és hogyan regisztrálhatók a gondosórával még nem rendelkező JHS ellátottak?
A 65 éven felüli magyar állampolgárok regisztrációja online a jhsreg.gondosora.hu oldalon végezhető el. Az oldal jelszóval védett, az oldal elérését biztosító jelszót a szerződéskötéskor küldjük meg egy, csak az adott JHS Szolgáltató Intézményt jelölő kóddal együtt.
Csak a már gondosórával rendelkező JHS ellátottak léphetnek be?
Nem. A Gondosórával nem rendelkezőket regisztrálni kell a jhsreg.gondosora.hu oldalon. A JHS Szolgáltató Intézmény regisztrálhatja az ellátottakat vagy segítheti azon ellátottak regisztrációját, akik nem rendelkeznek még Gondosórával (nincs korlátozás arra, hogy jelenleg hány fő Gondosóra ellátott lehet egy adott településen). Az együttműködés során az JHS szolgáltató Intézmény bármikor végrehajthat újabb regisztrációt.
Azon JHS ellátottak, akik nem rendelkeznek még Gondosórával, mennyi időn belül juthatnak az eszközhöz?
A regisztrációt követően a Gondosóra program regisztrációjára vonatkozó ÁSZF-ben leírtak szerinti adategyeztetés történik a KSZK Nkft. munkatársai által. Az eljárás időtartama nagyban függ a regisztráció helyességétől. Amennyiben a regisztráció során megadott adatok helyesek (mindenben megegyeznek a Személy-, és lakcímnyilvántartásban szereplő hivatalos adatokkal, azaz a lakcímkártyán szereplő adatokkal), akkor a KSZK Nkft. a Gondosóra program Adatkezelési Tájékoztatójában és az ÁSZF-ben foglaltaknak megfelelően átadja a Gondosóra program Szolgáltatójának a Felhasználó adatait.
Tapasztalataink szerint az idősek nem minden esetben vannak tisztában a pontos személy - és helységnevekkel, ezért előzetes adategyeztetéssel érdemes segíteni a regisztrációt. A Szolgáltatónak - miután megkapta az adatokat - az ÁSZF-ben leírtak szerint 90 napja van az eszközt kiszállítani, azonban a gyakorlat jelenleg 3-5 hetes átfutási időt mutat. Kérjük a JHS szolgáltató Intézményeket, hogy a regisztrációt követően küldjék meg számunkra a regisztráltak adatait annak érdekében, hogy nyomon tudjuk követni a kiszállítást, és kérdés esetén információval tudjunk szolgálni.
Hogy működne az átállás a jelenlegi rendszerről (régi jelzőeszközök) a Gondosóra rendszerére?
A Gondosóra programba regisztrálni kell azon ellátottakat, akik még nem rendelkeznek jelzőeszközzel. A regisztrációt az JHS szolgáltató Intézménynek online kell elvégezni a jhsreg.gondosora.hu oldalon. Az oldal elérését biztosító jelszót a szerződéskötéskor küldjük meg egy kóddal együtt, mely kód a későbbiekben csak az adott JHS szolgáltató Intézmény azonosítója. Rögzíteni kell a felhasználó adatait, és első számú kontaktszemélyként a gondozó adatait, a gondozói telefonszámmal együtt.
A megállapodás megkötését és regisztrációs folyamat sikeres lezárását követően, a KSZK Nkft. a már beregisztrált és eszközzel rendelkező felhasználókhoz tartozó eszközök aktivitásáról heti riportot küld (riasztások, gondozói nyugtázó hívás stb.) a JHS szolgáltató Intézményeknek.
Az új felhasználó a heti riportba akként tud bekerülni, hogy az JHS szolgáltató Intézmény az eszköz kiszállítását követően a regisztrált felhasználó adatait, és az eszköz csomagolásán található szerződésszámot (CONT + 7 számjegy) megküldi a KSZK Nkft. részére a
Mi a teendő, ha a JHS ellátottak már rendelkeznek Gondosórával?
Ahhoz, hogy a felhasználót az adott JHS szolgáltató Intézményhez tudjuk rendelni, szükséges az ellátott beazonosítása. A beazonosításhoz szükséges az ellátott (felhasználó) neve, és a kiszállított jelzőeszköz csomagolásán lévő szerződésszám (CONT szám). Amennyiben a CONT szám nem áll rendelkezésre, úgy az azonosításhoz a felhasználó nevén túl az alábbi adatok megküldése szükséges: születési név, hely és idő, anyja neve, lakcím.
Hogyan történik a Gondosórák kiszállítása?
Hatékony megoldás, ha a regisztráció során a kézbesítési cím rovatban a felhasználó nevét rögzítik, de kézbesítési címként a JHS szolgáltató Intézmény székhelyét/telephelyét adják meg. A "megjegyzés a szállítónak" rovatban javasolt szerepeltetni a JHS Szolgáltató Intézmény nevét. Kérjük szükség esetén rövidíteni az intézményi nevet annak érdekében, hogy az megfeleljen a karakter korlátoknak. Javasoljuk, hogy az JHS Szolgáltató Intézmény munkatársa adja át a készüléket a felhasználó részére. Az átadás alkalmával a gondozó segítheti az első, az adategyeztetés szempontjából fontos teszthívás kezdeményezését a jelzőeszközön keresztül, és tájékoztathatja a felhasználót a készülék működéséről.
Kérjük, hogy az eszköz kiszállítását követően a regisztrált felhasználó adatait, és az eszköz csomagolásán található szerződésszámot (CONT + 7 számjegy) küldjék meg a KSZK Nkft. részére a
Az adatok megküldésére azért van szükség, hogy a felhasználó mielőbb bekerüljön a heti riportba.
Mi a teendő ha a csomagoláson nincs feltüntetve a szerződésszám (CONT szám)?
Amennyiben a szerződésszám (CONT + 7 számjegy) nem áll rendelkezésre, (a szám a külső csomagolásra elhelyezett dokumentumon van feltüntetve), vagy a felbontáskor megsérült, úgy az azonosításhoz a felhasználó nevén túl az alábbi adatok megküldése szükséges: születési név, hely és idő, anyja neve, lakcím. Az adatokat a KSZK Nkft. felé a
Hogyan történik a Gondosóra beüzemelése?
Annak érdekében, hogy az ellátott és a Szolgáltató is megbizonyosodjon róla, hogy működik a jelzőeszköz, első alkalommal szükséges egy teszthívás. Ehhez 4-5 mp hosszan meg kell nyomni a főgombot a jelzőeszközön. Javasoljuk, hogy az JHS Szolgáltató Intézmény munkatársai segítsék a Gondosóra beüzemelését, vegyenek részt az adategyeztetésben és segítsék a töltőre helyezést.
Mi a teendő ha az ellátott bentlakásos otthonba költözik vagy elhunyt?
Az JHS Szolgáltató Intézménynek jeleznie kell a Szolgáltató felé (
Ezekben az esetekben az JHS Szolgáltató Intézménynek mindent meg kell tennie annak érdekében, hogy a jelzőeszköz a Szolgáltató részére visszaküldésre kerüljön.
A Szolgáltató a bejelentést követően tájékoztatással fog szolgálni a visszaszállítási lehetőségekről, melyek minden formája ingyenes.
Átruházható-e a Gondosóra jelzőeszköz?
Nem. A Gondosóra jelzőeszközt a Szolgáltató a CONT számmal (szerződésszám) a konkrét felhasználóhoz rendeli (azaz megszemélyesíti), így az eszköz más felhasználó részére történő átruházására (átadására) semmilyen körülmények között nincs lehetőség.
Mi a teendő, ha a JHS ellátott felmondja a JHS szolgáltatást?
Amennyiben az ellátott felmondja a JHS szolgáltatást, ebben az esetben kivesszük őt a riportból (a jelzőeszköz nála marad és Gondosóra felhasználó marad, amennyiben azt nem mondta fel egyben a Gondosóra szolgáltatást is). Ahhoz, hogy az ellátottat (felhasználót) törölni tudjuk, szükséges az ellátott beazonosítása. A beazonosításhoz szükséges, hogy a JHS Szolgáltató Intézmény megküldje a riportot előállító KSZK Nkft. számára az ellátott (felhasználó) nevét, és a kiszállított jelzőeszköz csomagolásán lévő szerződésszámot (CONT szám). Amennyiben a CONT szám nem áll rendelkezésre, úgy az azonosításhoz a felhasználó nevén túl az alábbi adatok megküldése szükséges: születési név, hely és idő, anyja neve, lakcíme.
Mi a teendő, ha az ellátott felmondja a Gondosóra szolgáltatást?
Amennyiben az ellátott mégsem kívánja igénybe venni a Gondosóra jelzőeszközt és szolgáltatást, akkor azt be kell jelenteni a diszpécserközpont mellett működő ügyfélszolgálat felé az