Hogyan jut a gondozó tudomására, hogy riasztást adott le az ellátott?
Amennyiben a jelzőeszközről a felhasználó "riasztást" ad le, a diszpécserközpont felveszi vele a kapcsolatot a jelzőeszközön keresztül, és ha szükséges (pl. nem véletlen riasztás történt), akkor a megadott telefonszámon értesíti az első helyen megjelölt kontaktszemélyt, jelen eseteben a gondozót.
Fontos megjegyezni, hogy Az Együttműködési megállapodásban részletezett esetekben a Diszpécserközpont munkatársai nem értesítik a kontaktszemélyt.
Lehetséges-e más napszakra más gondozót/gondozói elérhetőséget (kontaktszemélyt) megadni?
Nem. A regisztráció során egy kontaktszemély adható meg, azaz egy gondozó. A Szolgáltató Diszpécserközpontja nem tart nyilván ügyeleti rendet. A diszpécserközpont minden esetben az első helyen megadott kontaktszemélyt hívja. Ha az nem elérhető, vagy jelzi, hogy nem tud segíteni, akkor a listában következő kontaktszemélyt fogja keresni.
Gondozó felvétele első számú kontaktszemélynek Gondosóra jelzőeszközön keresztül
A Szolgáltató Diszpécserközpontja mellett működő ügyfélszolgálat rendelkezik hatáskörrel a kontaktszemélyek adatainak nyilvántartására és módosítására.
Az Intézmény gondozója az első látogatáskor a felhasználóval együtt bejelentkezik a jelzőkészüléken, első számú Kontaktszemélyként a gondozó adatait mondják be a Diszpécserközpontnak (név: természetes személy neve, születési neve, telefonszám, email cím).
Ezt követően az Intézmény a KSZK NKft. által kiadott xlsx. táblázatba felvezetve megküldi a KSZK NKft. részére a JHS ellátásban részesülő felhasználóhoz tartozó „Ügyeletes Gondozó” telefonszámát és az e-mail címet.
A KSZK NKft. az összesített adatokat a Szolgáltatónak megküldi, és a Szolgáltatónál történő adatbetöltést követően a gondozó a továbbiakban már a saját neve helyett „Ügyeletes Gondozó” -ként fog szerepleni, és a nyilvántartásba bekerül a KSZK NKft. által kiadott intézményi kód.
Amint a Szolgáltató kontaktszemély nyilvántartásában "Ügyeletes Gondozó" néven szerepel a gondozó a saját neve helyett, úgy az ügyeleti rend, a gondozó személyének változása - amennyiben a telefonszám nem változik - nem von a későbbiekben maga után adatmódosítási bejelentést.
Mi történik, ha az ellátott nem az otthonából adja le a riasztást?
A diszpécserközpont a riasztást követően a jelzőeszközön keresztül egyeztet a felhasználóval (ellátottal). Amennyiben a helyzet megkívánja, akkor azonnal hívja a 112-t. Majd szükség esetén az első helyen megjelölt kontaktszemélyt hívja.
JHS esetében az első helyen megjelölt kontaktszemély minden esetben a gondozó. A gondozóval, mint kontaktszeméllyel közli, hogy hol és mi történt a felhasználóval (kivételt képez az Együttműködési megállapodásban felsorolt esetek egyike).
A gondozó jelezheti, hogy ha a felhasználó (ellátott) nem az otthonából kért segítséget, ezért nincs lehetősége segíteni. Ekkor a diszpécser a következő kontaktszemélyt hívja.
Hogyan igazolható, hogy a gondozó kiért a helyszínre?
A gondozónak az ellátott gondosóráján keresztül ún. nyugtázó jelzést kell leadnia. Ennek menete, hogy el kell indítania egy "riasztást", 3-4 mpig lenyomva tartja a jelzőeszköz riasztásra szolgáló gombját, és a bejelentkező diszpécsernek el kell mondania, hogy ő, mint gondozó kiérkezett a helyszínre. A heti riportban szerepeltetve lesznek az egyéb riasztások mellett ezek a nyugtázó jelzések is.